Gepost op

Pictostudio Pro en Internet Explorer

Vorige week zijn we begonnen met de uitrol van de eerste testaccounts voor Pictostudio Pro. We hebben al veel feedback ontvangen en op basis daarvan de nodige veranderingen doorgevoerd.

Veel vragen gingen over Internet Explorer. Het bleek dat de demo makkelijk vastliep en het invoegen van pictogrammen ging vaak mis. Deze problemen hebben we inmiddels verholpen.

Nadat je Pictostudio Pro hebt geopend, moet je de pagina eenmaal ‘Vernieuwen’ (dit doe je door op F5 op je toetsenbord te drukken) om de verbeterde versie te laden.

We raden we gebruikers van Pictostudio Pro aan om, mits mogelijk, over te stappen op Google Chrome, Mozilla Firefox of (als het niet anders kan) Microsoft Edge. Er komen geen updates meer uit voor Internet Explorer en deze browser zal daardoor trager blijven dan de andere programma’s.

We realiseren dat veel instellingen vastzitten aan Internet Explorer, en daarom blijven we deze browser vanaf versie 10 ondersteunen, maar er bestaat een grote kans dat Pictostudio Pro onbruikbaar wordt als je vanuit Internet Explorer complexe documenten probeert samen te stellen.

Ook ontvingen we een aantal vragen over het inloggen. Het lukte niet om Pictostudio Pro een tweede maal te openen en sommige gebruiken zagen enkel een wit scherm. Dit probleem is verholpen. Je wordt nu altijd naar Pictostudio Pro doorverwezen als je de ontvangen link volgt.